lørdag 28. mars 2009

Bil, for ei plage.


Forrige fredag gikk BMW'n gaiken. Ikke verre enn at rattlåsen ikke ville løse seg opp. Men så er det nå slik at, dersom man har en OK forsikring så går alt greit. En telefon til BMW Norge, så etter kort tid kom en redningsbil fra Falken med ordre om å bringe den til Tromsø. Så spurte sjåføren på Falkenbilen om jeg kunne være så grei å bli med til Eurocar å hente leiebilen... ja naturligvis. Så mandag ringte bilfirmaet og meddelte at ny del var bestilt fra Tyskland, en elektronsik chip i rattlåsen. Men som han sa, ta det med ro, over helga kommer de med bilen din hjem samtidig så skal leiebilen hentes. Hm, flott med dyr bil og god forsikring, men det er nå et slit å skal kjøre rundt i en riskoker uten automat.
PS: legg merke til vårtegnene i Brattliveien, jeg ser ingen, he he.

3 kommentarer:

Steinar sa...

Så du kör världens bästa bilmärke.
Toyota tillhör mina absoluta favoriter, hade inga som helst problem när jag ägde en, bara att tanka, serva och köra.
Nu, med "dyr bil" så dyker ibland liknande konstiga elektroniska fel upp. Jag har inte än varit med om nåt med min nya SAAB("skulle bare mangle").
Jag har hört andra som också varit jättenöjd med BMW's försäkring och reklamasions-support. Men man får ju betala för det... :-)

Øystein sa...

jo det er sikkert slik, dette er min nr 3, uten problem. men skulle det skje så.... forsikring betaler jeg like mye på min nye (2005) sitroeng varebil!?!

Ivar sa...

Hm.... til tross for super forsikring, så holder jeg meg til rimeligere biler. Men neste gang blir det ikke Scenic. Det er 100 prosent sikkert.

Kanskje SUV. Toyota eller noe.