onsdag 15. oktober 2008

Endelig tilbake i Nord Norge, ....Sudan misjonen er over, ferien i Sør Afrika likeså.

Så er jeg tilbake hjemme igjen etter, Sudan operasjonen avsluttet og ferien i Sør Afrika.
Jeg kom hjem igår kl 1330 etter 21 timer i bil fra Oslo til Ankenes. Jeg kjøpte meg en varebil i Oslo som er absolutt trengende i huset her.

Dere kan se bilen på linken under, men vær snar, den forsvinnner nok snart.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14807200&sid=xz4cbaH8qOt314696&WT.svl=Link

Turen var slitsom og laaaaang.
Kjørte fra Oslo kl 1630 mandag, i nydelig høstvær og alt så lyst ut. Men så er det jo slik at,,,, er det lyst i sør, så ,,, er det.....mørkt i nord. Ja det var som det bruker å være.
Passerte Trondheim ved midnatt og fortsatt alt vel.
Så kom Steinkjer og regnet startet..... Snåsavatnet, huff hvor langt det vatnet var blitt nå da.
Og vinden og mørket.... verre og verre. Trodde aldri jeg skulle komme til Mosjøen.

Tankene var i hodet hele tiden.....koffør i svarten kjøre du denne ruta du har lovt deg sjøl saaaa mange ganger før, å aldri mer kjøre, og ennå er du på veien.
Intet svar på det.

Men i Mosjøen var jeg sååå trett at jeg stoppet på Esso og sov i 2x 15 minutter. Det hjalp, kl 6 var jeg på hjul igjen.
Derfra gikk alt fint til tross for regn og litt vind.

På Fauske begynte jeg å tenke på den fordømte ferga.....når går nå den?? Hege vet det!!!
Ring ring, når går ferga?? Kl er nå 0955, hm hm den går kl 1145. Oi oi.

Så startet racet som vanlig. Jeg regnet i hodet, må være der og der, da og da for å rekke ferga, kjent problem????
Det er høst, dårlig vær og de svartkledde er nok inne i varmen, takk og pris for det. Men jeg var alllddri over fartsgrensen, men jeg rakk ferga 3 minutter før avgang.

Så kom jeg hjem til Ankenes kl 1330, litt trøtt men OK.

1 kommentar:

Steinar sa...

Fin bil!
En sådan bil skulle jag vilja ha och harva runt i stan vid olika småkörningar, men dessvärre har vi ingen nytta i nuläget med två bilar.
Kul skriven berättälse!