lørdag 22. november 2008

Arbeidsuka over og tilbake i hovedstaden i Indre Ofoten.

Mandag startet jeg på jobben igjen etter en laaaang og fin ferie. Faktisk så fikk jeg gjort mye de ukene jeg var hjemme. Badstua ble ferdig og innvidd og soverommet ble pusset opp, i tillegg til en masse småting som hoper seg opp når en er borte i ett år. At vi fikk oss en fisketur på Efjorden var ikke med i planene, men derimot trivelig. Desverre måtte vi ro, da motoren ikke startet, men det hadde jeg ikke forventet. Den har ikke vært i bruk på ca 10 år, uten service. Men det var ikke lange biten å ro heller, fisken stod jo i fjærsteinene i Efjorden, som alltid.

OK, som jeg skrev sist, så kjørte vi til Kirkenes sist helg. Denne uka har gått med til å finne ståa på jobben. Det gikk greit, jeg er inne i businessen allerede. Så må det jo sies at jeg er jo kjent med jobben fra før, jeg har jo sittet i den i tre år før Afrika turen.
Torsdag bestemte jeg meg for å reise hjem denne helga. Jeg sjekket inn på KKN lufthavn kl 1130 fredag, og akk og ve, forsinkelse. Rullebanen brøytes, avgang kl 1300 ikke 1215 som vanlig. Alle passasjerer til Oslo satt der og, dårlig vær på Vestlandet. var forklaringen. Men jeg kom meg avgårde kl 1300, til Tromsø, alt vel der. Avgang til Narvik via Andenes. Andenes, dårlig vær, vi måtte sirkle over for å komme ned, brøyting av rullebane. Etterhvert avgang til Narvik, men usikkert om å komme ned. Været var elendig, snø snø og atter snøbyger. Endelig da vi nærmet oss hovedstaden, var det klart og vi kom ned kl 1915.
Slik er det, rett som det er, hjemturene på vinteren fra Finnmark. Men jeg vet ikke om jeg vil bytte det bort, for i Finnmark er det fantastisk å jobbe. Nå er det slik at neste sommer skal avdelingen min på Kirkenes nedlegges og flyttes til Porsanger. Tja, om jeg får jobb der, vet jeg ikke. Men muligheten er der. Men om jeg vil, skal jeg avgjøre nå i helga, kanskje blir det en annen plass i landet å pendle til. Kanskje ender jeg min yrkesaktive karriere der hvor jeg startet den på 70 tallet.
En ting er sikkert, jeg skal på pensjonistkurs over nyttår, tenk på det, ikke skjønner jeg .

Så nå sitter jeg i godstolen å venter på NRK sportslørdag og kampene fra Premier League.
City- Arsenal kl 1600, tips, hjemme hjemme hjemme, Villa- United kl 1830, med Carew, tips, hjemme hjemme hjemme.
I morgen kl 1430 Spurs- Blackburn, HJEMME, dermed basta.

Men idag, en herlig lørdag for en sportsidiot som meg. Det blir en lang dag, men jeg skal nok lure inn en liten treningstur på en time en eller annen gang i løpet av dagen.
God helg.

Ingen kommentarer: