lørdag 1. november 2008

Fjelltur i Narvikfjellene/ Venskapelig harselas II.







Snøen er kommet, såvidt i fjellene og idag tidlig bestemte jeg meg for å ta en tur i fjellet på trening.
Turen gikk fra Sildvik i Rombaken og inn i fjellet i retning Beisfjorden. Det ble en to timers tur i -3 grader og ca 3 cm snø på bakken. Bildene er tatt på ca 7-800 moh.
Fjellene rundt byen er fantastiske, høye, majestetiske, dramatiske og lekkre.
Så er det slik at, slike fjell sjelden finnes i og rundt byene i landet. Når jeg nevner fjell, så er det fjell høyere enn danskene beskriver som fjell.
Hvilken by i kongeriket kan, for eksempel, sette på seg skiene i 1000 meters høyde, suse ned fjellsiden, for så etter 4 minutter sitte på en barkrakk nede i en av byens beste barer med en Lumumba med is.
Slå den de som kan, heeeeeheee.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Feel good......

Steinar sa...

Ja där ligger jag i lä.
Får åka till Norge (självklart) för att hitta sådant. Det närmsta är väl Trysil?
Riktigt avundsjuk!
Men en sak kan jag (Göteborg) visa upp - riktigt bra sommarväder långt inpå hösten. idag så jag ett par stycken som promenerade i solskenet i t-shirt... Det du!
Är man uppfödd vid havet så är det detta man suppskattar mest.

Ivar sa...

Jeg foretrekker selvsagt variasjonen gjennom året. Og at vinteren er så kort som mulig... men at det er der.

Og siden jeg ikke er særlig opptatt av å rase nedover fjellsider eller lumumbering, så er jeg IKKE misunnelig.

Hepp!