fredag 21. august 2009

Klar for tur til USAs vestkyst.

Da skal jeg gi alle dere ivrige bloglesere en kort beskrivelse av USA turen vår.
Vi tar av søndag kl 1150 fra Gardermoen mot London. Lander kl 1400. Så bærer det videre kl 1600 fra London direkte til Los Angeles, der lander vi lokal tid kl 1900, men det er å si at lokal tid i Norge er 0400, mandag morgen.
Så tar vi inn på SAS Raddison hotell i LA i to døgn. Der blir vi for å finne ut litt om byen, samt at leiebilen en Chrystler 300 touring skal hentes.
Den 25 drar vi nordover retning San Fransisco. Vi har ingen fastpunkter underveis annet enn at vi har billett til Alcatras den 28 aug kl 1200.
Så som dere forstår er ruten, LA- San Fransisco, derfra videre til Salt Lake City. Der skal jeg inspisere Estil bakken fra vinter OL for noen år tilbake. Alle husker det da han vant 5 mila med den spurten. Fra SLC bærer det videre til Las Vegas, så innom Grand Canyan. Derfra til San Diego. Mens vi er der skal vi prøve å få en tur innom Tijuana i Mexico. Og tilslutt tilbake til LA. Hele turen er på ca 2000 km, men vi har 21 dager på oss, så det skulle ikke by på problemer å rekker frem, tror jeg. Vi har ingen fastpunkter annet enn de byene vi skal innom. Bo på bygda og besøke de plasser som lokalbefolkningen anbefaler oss. Så får vi se hvordan det går. Jeg skal gjøre mitt beste å bloge underveis, men lover ingenting. OK, på kartet kan dere se noen ringer, de er fastpunktene våre(klikk på kartet, så blir det større og mer leselig).

1 kommentar:

Maud sa...

Dette blir nok en fin og spennende
tur.
Det skal bli artig å følge med på
bloggen.
GOD TUR, og kjør forsiktig.
Hilsen mamma.