torsdag 27. august 2009

USA del 1.

Hei folkens, her er jeg endelig.
Akurat naa er vi i Carmel, ca 15 mil sor for San Fransisco.
Turen over dammen gikk fint, men vi var utrolig trotte, og akkurat naa foler jeg at jeg ikke er helt paa rett rekvens. Men det gaar fint dagtid, men kveldene er vi utslaatte.
OK, mandagen var den dagen vi hentet er stor Mercury og dro direkte til Universal studio, filmbyen i Hollywood. Dr fikk vi se alle scenene fra mange filmer, fra Psyko til Frustrerte fruer.
En stor opplevelse.
Dagen derpaa dro vi paa rundtur i LA, men Beverly Hills bl. annet. Vi har en masse bilder fra mange porter til eiendommer. En fin tur som tok hele dagen.
Igaar onsdag saa startet turen nordover mot San Fransisco. Og vi kjorte kystveien som delvis er en enkel 4 fils motorvei. Ja alt er stort her borte, det kan jeg skrive under paa.
Og vi kom frem igaar kveld kl 19, overnattet her i Carmel, og skal videre naa paa morgenen til San Fransisco.
Vi skal vaere der i to netter, men vi faar se.
PCn la jeg igjen i Oslo det angrer jeg paa, men klarer meg med hotelPCn, litt tregt men det gaar.
Kjoringen gaar fint, ingen problemer saa langt. vi kjorer etter navigasjon, og den forer oss dit vi skal uten problem.
Vaeret er fint og varmt, ca 30-35 grader, avhengig hvor vi er, kysten er kald, innlandet varmt.
OK, flere skal paa nett, kl er 0600 naa.
En flott utr og vi har det toppers.

3 kommentarer:

Hege sin blågg:-) sa...

Bra å høre at dåkker har d bra over there. Kos dåkker masse. Alles gut her i Narvika. Vi knottes på sms.
Hils folke. Klæm

Ivar sa...

Du er vel klar over at Clint Eastwood har vært borgermester i Carmel. Det var fra 1986 til 1988.

Jeg går ut fra at det er samme Carmel, hvis det heter Carmel-by-the-sea.

Maud sa...

Det er interesant å følge dere på turen.fint å høre at dere har det bra.
alt ok her også. kos dere.Klem.