torsdag 24. desember 2009

God jul!!!


God jul alle sammen. Nå er det jul igjen og julesnøen og været er utmerket selv om snømengden kunne vært noe bedre for oss som skulle hatt ski på bena i juleferien. Men alt kan ikke ønskes av nissen, desverre. Han kom til meg iår også i løpet av natta med julebladet Jens von Bustenskjold. Men det er nok finanskrise der igården også, for iår ble det kun bladet og en pose bamsemums. Men jeg skal nå ikke være storforlangende for det er nok mange andre som sikkert ikke får nattlig besøk. OK, nok om det. Idag er jeg kokk i huset, damene er på jobb til 1500, og skal det bli ribbe, må den nok forberedes av meg. Jeg er godt igang allerede, potetene er klar, surkålen er iferd med å bli kokt, medisterpølsene er klare, det samme med innmatpølsene. Det er en østlands spesialitet som er importert fra Østerdalen og som vi må ha hver jul. Vi har forøvrig hatt de på bordet fra 1977. Ribba er godgjort og krydret og klar. Sosissene og medisterkakene er naturligvis også klare. Så hva så, jo, nå må jeg kaste meg rundt å fortsette med mitt, skal det bli jul i stua. GOD JUL ALLE SAMMEN.

1 kommentar:

Ivar sa...

Akkurat det samme arbeidet har jeg gjort i dag. Vi er akkurat ferdige med å spise ribbe, rødkål, brun saus, stekte epler, svisker og potet (vel, til meg var det brokkoli)

Mmmmmm nydelig.

Nå slapper vi av ei stund.

Så blir det vel, om ikke Bustenskjold, så i hvert fall Stomperud.

I år var ikke nissen ute med noe i støvelen. Det er forresten mange år siden. Men snart kommer nissen likevel.

God jul.